Firmy lub administratorzy portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie polecamy, to podejmowanie działań samodzielnie. Nie dysponując kwalifikacjami w problematyce SEO i nie monitorując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w pracują tam też eksperci od programowania, kampanii Google Ads, grafiki czy copywritingu służący rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Kompetentna firma SEO dopasowuje prace do każdego klienta
Agencji SEO w Polsce jest wiele. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych i marketingowych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO częstokroć obecny jest dział z historią tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i jakie trudności udało jej się rozwikłać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, ale także przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Drugi niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w przeciągu 15 minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotąd działaniach SEO czy o istotnych dla klienta usługach bądź artykułach, które chce wypromować.
Opłata za usługi agencji SEO – których ofert się wystrzegać
Ostrożnie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują umowę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci firmie SEO dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe uzyskają ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 lub Top10). To wciąż całkiem popularny model rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty naruszając standardy ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są wyższe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a potem wykonywać wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele niższe.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]