Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Potrzebujesz więcej wiadomości o private blog network? Doskonale trafiłeś! Skieruj się na https://pbnmarket.pl.

Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe fachowe i użyteczne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network – kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci blogów są na ogół stosowane jako element złożonej strategii marketingowej, co wypada mocno podkreślić, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon bądź e-mail oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Kolejna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności z medycyną, inwestycjami oraz prawem, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO