Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron www na seo4.net.

Znamy 3 kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Święto Pracy czy Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– smartfon LG G6 niebieski,
– obuwie sportowe Nike Tanjun czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Podgórze”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– kraj (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów rezydujących na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]